Men dåå

Glömde visst posta inlägget imorse..hmm.

Sitter i soffan och väntar på att tiden ska gå och att Willes farmor ska komma så att jag kan åka till jobbet.
Är alltid så nervös innan.. Det var ca 3 veckor sen sist och det känns som att jag glömt allt! Men det räcker ju egentligen att komma dit så vet man rutinerna..

Imorn ska jag till KOMVUX i alla fall.
Har sån sjuk beslutsångest, men söker jag in så har jag ju det gjort så kan jag välja sen..
Ska se lite vad som finns, men det lutar åt handel. Många tycker omvårdnad men jag vill faktiskt inte jobba med att ta hand om människor livet ut. Möjligtvis dagis eller skola men det dröjer ju i så fall om man pluggar vidare.

Är sugen på ett väldig socialt jobb nu i alla fall. Skulle lätt kunna tänka mig att stå bakom en kassa.

Jag bakade om brödet idag fast med endast 1 dl grahamsmjöl utav ca 5..

Kan lika gärna ge er reseptet. Fick detta av en tjej på bdb :)

Ett halvt pkt jäst
2 och en halv dl ljummen mjölk
Vispa ihop detta
I med 1 tsk salt
1 msk olja
2 dl vetekli
Ca 4-5 dl mjöl.
Låt de jäsa i 40 minuter
Gör bullar utav dem ca 12 st
Pensla ägg på (frivilligt)
Strö på valfria frön
In i ugnen 250 grader i 10 minuter :)

Snabbt och gott! Bättre är scones (som jag aldrig lyckats med)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0