Bloggpaus

Japp! Nu drar vi oss uppåt i landet och jag tänker inte ha med mig datorn :)
Därför blir det ingen uppdatering förrän på söndag el. måndag.

Ska såklart ha med mig min napp (mobilen) så då kan jag snoka i era bloggar och på facebook!

Ska ge er ett litet middagstips som vi ska äta ikväll!

Kycklinggryta:
1 grillad kyckling
1 paprika
1 (2 beroende på hur starkt ni vill ha det) creme freich paprika/chili (Ett måste är att det är från Arla, inte Icas egna eller sån där skit)
Grädde el. mjölk
Salt

Så här gör du:
Rensa kycklingen och lägg i den i en grytform, om ni ska ha mjölk som sås så ska ni värma kyckligen lite grann och hälla i lite maizena mjöl och röra om. Sen lägger ni i paprika. Häll i grädden (mjölk) och creme freich. Salta.
Smaka av och sen har ni en färdig gryta :) Serveras med ris. 


Ha det bra allihopa :) För det ska vi ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0