Stallet

Jag är så jäkla glad att jag hittade det här stallet.

Innan när vi bodde i dalskog så hyrde jag ett stall (två boxar i ett tomt stall) för ca 200 kr i månaden, men då fick jag själv ordna hö, halm, in/utsläpp och allt helt enkelt. Det var jätte roligt såklart, men stallet låg ca 1 km och det gjorde saken lite värre, + att jag är mörkrädd så jag blev tvungen att tvinga med mig en mindre glad Kristoffer varje dag.

När vi flyttade till Brålanda så hittade jag ett stall med full service, de fixar alltså allt!
När vi tittade på stallet så hade dem även två uteboxar som var några hundra kronor billigare i månaden än att ha en box inne i stallet. Och inte bara därför, men hur mysigt är det inte att få ha sina två hästar ute, i fred, + att det är hus mysigt som helst?

För en vanlig månad så kostar det 2250 kr och då ingår allt. Sen har jag sån lyx att jag har sagt till ägaren att när hästarna behöver skos/verkas så gör dem det. Behöver inte säga ett knyst!
De har även full koll på Salmiaks fång och han har inte haft ett enda återfall sen jag fick hem honom för 15 månader sen.

Hade jag inte haft det så bra nu så hade jag inte kunnat ha kvar hästarna. Men jag är så jävla glad för just Holmerud stall!!
Dock så längtar jag efter den dagen jag kan ha hästar hemma, på en gård. Längtar efter att mocka, sopa stallgången och pyssla och dona.. Men just nu kan varken hästarna eller jag ha det bättre!


Dessutom var stallägarna så gulliga och sågade av Sannies boxdörr så att han kan kika ut :)
Och så har dem fått ett tillfälligt vindskydd över vintern nu.
Inne i boxarna så är det en hyfsat låg vägg så att de kan stå och retas med varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0