NEJ

Tänker aldrig aldrig aldrig nånsin mer klassa mig själv som ung mamma.

Sån internetnörd som jag är, läser på familjeliv som nog är världens galnaste sajt.
Efter att ha läst där vad "vuxna" klankar ner på unga mammor har jag nu insett att även de omognaste vuxna har rätt! Det ÄR fel på unga mammor! Överlag! Men jag tänker ändå inte dra ALLA över en kam.

Ett exempel från en utan facebooks grupper "Unga mammor är inget fel".
Det var en tjej som skrev att hon planerade ett syskon till hennes dotter (Vi kallar henne A).
Då ramlade det in massor utav kommentarer: "Men du gjorde ju abort för 10 veckor sen?"
= Omoget
Men vilket jävla liv alla dessa unga mammor ställde till det.
Dessutom
Finns det en annan grupp på facebook "Mammisar brutalt ärliga" där person A också är (läs var) medlem i.
Och då är det en tjej som beter sig ännu värre och tar bort person A från denna grupp för att skriva ett inlägg om henne (!!!!!!!).

Det har varit fler än 10 personer som har yttrat sig om denna sak och fört fram sina åsikter och det är rena rama dagiset! Jag blir så jävla förbannad på dem här personerna som förminskar A till en liten nedtrampad myra.

Nu säger jag inte att A har gjort rätt på något vis, hon hade ett otroligt omoget tänkande.
Men jag kan ändå säga att ALLA som yttrat sig något om det har sjunkt lika lågt..
Och ändå tror dem att dem är världens bästaste, och stoltaste över att UNGA MAMMOR ÄR INGET FEL?

Vuxna normala mammor som inte sitter vid facebook/familjeliv hade aldrig nånsin betett sig så illa som dem har gjort.

Finns så mycket mer att skriva egentligen men jag har så svårt att uttrycka mig i text.
Vet bara att jag vill banka in vett i deras huvud...

Så nä, ung mamma är jag då inte. Jag känner mig inte som det och då är jag det inte heller.
Dessutom är inte hjärnan färdigutvecklad förrän man är 25, däremellan finns det glapp.
Så dem som tror att de har ett "moget" tänkande just nu kan ta sig i röven! Även jag i vissa fall hihi.

Men i alla fall, Jag är en helt vanlig mamma.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej.

Jag förstår precis hur du känner!

Jag va oxå en 'ung mamma' med min största pojk.

Alla tittade snett och undrade vad JAG gjorde med ett barn.

(jag fyllde 18 några veckor innan han kom)

Under graviditeten blev jag tom kallad till en kurator som undrade VARFÖR jag skulle ha barn!!

Tom idag tittar folk snett, är inte ung längre men annorlunda och 'står ut' i mängden!

Men bara för det är jag väl inte en sämre mamma?

'Standardmammor' borde förstå att oavsett hur man ser ut, hur gammal man är eller vilka man umgås med spelar ingen roll så länge barnen mår bra och blir älskade!!



(Ville bara få ur mej detta)



Du har en väldigt fin pojk!



Ta hand om er! :-)

2011-09-28 @ 08:53:21
URL: http://mammakristina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0