BVC/läkarundersökning

Idag hade vi tid på bvc som vi inte varit på på två veckor. 
Lilleman är nu 58 cm lång och väger 5720 gram! Och idag är han 9 veckor och 4 dagar :)

Det var även en läkare som undersökte honom idag. Och inga fel på min lilla kille :)

Däremot blev jag lite irriterad på honom (läkaren).
Eftersom att jag frågade bvc sköterskan om varför Wille bråkar med bröstet och att jag är orolig att han inte blir riktigt mätt. Undrade samtidigt vilken typ av ersättning jag ska ha om så är fallet, 1 eller 2...

Och då la sig läkaren i och sa att om jag börjar med ersättning så blir det problem med mjölkstockning och att det bara blir jobbigare mm.. Då försökte jag avbryta honom minst 3 gånger och förklara VARFÖR jag gått i
funderingarna. (Mitt mål är ju att helamma tills han är 6 månader, vill inte ge min son nån jävla ersättning).
Ville ju bara ha en "plan" ifall det skulle vara något..

Och då pratar dem på att han kanske behöver närhet.. Herregud jag tycker inte att jag gör annat än att ha min lilla liggandes på mig eller nära mig.

Men ja ja, jag vet ju vad jag själv gör i alla fall och det är huvudsaken :)
Tråkigt bara när äldre gubbar tror att man har 0 i hjärnan bara för att man är tjej och "ung"..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0