hungrig..

Lilleman var supersnäll hela dagen igår, tills vi skulle åka hem.
Då vägrade han babyskyddet och skrek så att han tappade andan i några sekunder. FY vad synd det var om honom då. Och det var enbart mitt fel, att inte mina bröst vill ge han den mjölken han behöver!!

Så vi fick rusa in på Willys i Alingsås och köpa en flaska + ersättning. Efter det blev han jätte nöjd.
Men det gör mig så himla besviken. Hur kan mjölken bara sina bort sådär?
Han följde ju sin kurva jätte bra först..

VILL INTE ge han ersättning. Men det verkar inte som om jag har något annat val.. :(
Just nu är jag ganska irriterad på sånna som kan amma hur länge dem vill men som inte gör det..Orättvist!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Ett tips kan vara att börja mata honom lite oftare, eller pumpa lite mellan amningarna så mjölken kommer igång igen. Det fick jag som tips när min mjölk började försvinna, men min lilla tjej ville inte äta när jag väckte henne i början så jag fick börja med ersättning helt och sen efter en månad eller nåt fick jag reda på att pumpen kan användas som hjälp mellan målen om det är besvärligt att mata oftare. Men testa att ha en vecka nu då du matar varannan timma eller något tills du känner att det kommer igång igen! :)

2011-10-30 @ 16:32:10
URL: http://slitnaord.blogspot.com/
Postat av: Malin

Svar: Jag har provat att mata honom lite oftare men det verkar bara som att mjölken rinner till långsamt ändå så att jag måste komplettera med ersättning för att han ska bli mätt och glad. En bra idé är ju att pumpa emellan så det ska jag nog göra! Just nu så ammar jag honom och sen får han ersättning tills han blir mätt, så jag hoppas att den inte försvinner ändå! Tack för ditt tips :)

2011-10-31 @ 08:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0