Malin makeover!

Nu bannemig ska jag skärpa mig.
Jag har tänkt huuur länge som helst att nu måste jag sluta bita på naglarna,
MEN 5 sekunder senare så är jag där och biter igen. Jag har varit nagelbitare i hela mitt liv förutom ett uppehåll av ca 2-3 år på gymnasietiden.

Och nu har det gått över gränsen. Jag biter varje dag kortare och kortare så att det gör ont.
Jag ska bestämma mig att från och med nu så ska jag inte bita på naglarna, och jag ska visa en bild om exakt en vecka (nästa torsdag) om hur dem ser ut då. Ingen som har något tips på att få starkare naglar förresten?
Kan jämföra mina med toapappar så förstår ni hur illa dem är!!


Så direkt efter detta inlägg ska jag hämta nagellack. Har innan haft det som pyssel att skrapa bort det istället för att bita. Hoppas det går även denna gång.

Och en grej till.
Vägde mig på BVC förut och nu väger jag 55 kilo. Mitt mål ska vara 50 har jag bestämt mig för (mer om det är muskler såklart).
Vet bara inte när det är rimligt till..
Lite tråkigt att barnvagnspromenader inte funkar med detta då jag behöver röra på armarna.
Fast om man både rider och går promenader med lillen så kanske det jämnas ut?

/M

Kommentarer
Postat av: Kristina

Mina naglar är oxå skrot!

Nagellack i typ 3-4 lager hjälper något.

Däremot gör jag förlängning ibland.

Vilket brukar hålla typ 2-3 månader. :-)

2011-11-24 @ 16:27:42
URL: http://mammakristina.wordpress.com
Postat av: Malin

Sv: Ojj så många lager! Men hur lång tid emellan målar du på dem då? Minns att jag gjorde det förr men det gick att dra av så lätt.. Förlängning är så fint, men drömmen är ju att ha fina äkta naglar! :P

2011-11-24 @ 16:31:42
Postat av: Kristina

Jag kör med h&m's egna nagellack det torkar snabbt.

Så ca en halvtimme mellan målningarna är ganska lagom.

Om du slipar ner ytan en aning med nagelfil innan du målar så sitter det bättre!

Jo visst är det finare med egna naglar, men dom håller ju tyvärr inte lika länge. :'(

2011-11-28 @ 11:29:02
URL: http://mammakristina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0