förstår inte!

Jag förstår verkligen inte varför så många  mammor har behov utav att vara för sig själva när de precis fött barn?? Vara för sig själva så menar jag att man t.ex går ut en kväll och dricker och har barnvakt hela kvällen och natten.
Egentid kan man gott och väl ha ett par timmar men VARFÖR säger man att "man behöver" ut att ha kul?

När man precis har fått barn så BÖR man inte känna så enligt min åsikt.
Jag vet att det är många som tar chansen när de ger deras barn ersättning och tänker att pappan är minst lika bra som mamman.
MEN så är det inte!!!! Från 0 till 6 månader så TROR bebisen att mamman och bebisen är en och samma person.
Mammor har överlag bättre relation med bebisen än vad någon annan har.

Har man gått och varit nykter i 9 månader så kan man gott och väl vara det i alla fall 6 månader till...


Vet att det är många som inte håller med mig men ni kan väl i alla fall tänka efter lite.....


Kommentarer
Postat av: Patience -18 & mor till Damien

WORD!

2011-11-27 @ 16:18:33
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0