Fetto

Fy farao vilken ångest jag får. Jag bara klagar och klagar på att jag bor här i en lägenhet mitt inne i brålanda och inbillar mig att "ååååhh om vi bara bodde i ett hus, då skulle jag vara så nyttig och jag skulle laga god mat varje dag och jag skulle röra på mig sååå". Så himla typiskt mig men det är bullshit!

Vad jag ville få ut av detta var att jag småäter HELA tiden. Inte konstigt att man blir fet. Klockan är lite efter ett och jag har hunnit trycka i mig en nougatbiskvie, turkisk peppar, ett cola glas och tinat ett par kärleksmums..

Hur gör jag?

Att det dessutom ska behövas köpas pizza av herrn i huset så fort JAG inte orkar laga mat en kväll är heller inte speciellt bra. "jag ska bara ta en liten bit".

Och igår lagade jag mat, jag kokade potatis och skivade kassler som jag hade i en ugnsform och så hällde jag i creme fresch-franska örter + grädde..
Och när jag köpte grädden så fanns ingen vanlig visp, så jag testade "matlagningsgrädde" som blev hur misslyckat som helst. Den blev jätte tunn/vattnig i ugnen och när man la upp det på tallriken så stelnade den och blev som gele. Men det gick att "röra om den" på tallriken så man kunde äta.

Men vad gjorde han då? JO gick och värmde sig panpizza.
Hur motiverad blir man till att laga mat då?

Jag kommer att sluta mitt liv som en 500 kilos klump :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0