4 Månaderskoll

Idag har vi varit en sväng på 4-månaderskoll.
Gillar inte frågan "och du ammar fortfarande? :))"
Men det är väl bara att acceptera läget antar jag, samtidigt som det känns som ett misslyckande från min sida då jag faktiskt kanske kunde få igång den mer? Jag försökte att amma och amma, men det kändes inte som produktionen ökade ändå och då gav jag upp och ammade bara någon/några gånger per dag. Vet ju inte om jag hade kunnat pumpa igång den..
Men i förrgår bestämde jag mig för att det skulle vara sista gången. Ville liksom gå vidare..

Idag vägde i alla fall min plutt
7020 gram
61,5 cm lång
.

Så han växer väl mer på bredden än längden. hihi.

Fick med mig ett litet häfte "barnmat - råd och recept". Står jätte bra om hur man gör olika puréer och andra bebisrätter :) Fast det väntar vi lite med tills han sitter med i egen barnstol och ser intresserad ut!
Det rekommenderas ju trots allt inte annat än bröstmjölk/ersättning förrän 6 månader.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0