v.37 (36+0) <3 En dag med mycket sammandragningar

"Att föda mellan vecka 37-41 anses helt normalt och nu kan det vara dags när som helst."

Tjuhuu!

Dagen började dock inte speciellt bra! Kunde inte somna om när Cisco var pigg och kliade febrilt i sitt öra! Såg ut som han fick panik lilla bubbelubben, kunde inte ligga stilla och sprang och skakade på huvudet och njööööt när "mamma" kliade åt honom eftersom han tjöt så fort han kliade sig själv. Men efter att ha varit ute o lekt så tänkte han inte på det längre, eller så kliade det inte!

Dock så mådde jag inte lika bra, var fly förbannad och hade sammandragningar (?) på det??
Har så många frågor jag behöver ställa om mina sammandragningar, men får väl snällt vänta en vecka till tills nästa MVC-besök.

Beskrivningen av sammandragningar som det flesta har, har jag känt först idag!  (bortsett från tidig graviditet)
Att magen blir stenhård och det drar ihop sig.

Men vad är det andra då? Som jag känner varje gång jag anstränger mig. Magen blir inte hård men det sliter och drar ändå inne i magen och jag andas tungt + att vilar jag inte blir jag knäsvag..

Längtar så fruktansvärt mycket tills alla dessa problem är över. Vill kunna njuta av min kropp igen och inte gå runt och känna mig som en flodhäst!
Men undrar om inte tålamodet är värst??? Att jag är sån här eftersom jag vet att jag kan få se vår lilla pojke vilken dag som helst <3

mmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0