Midsommardagen

Hej o hå!
Har suttit inne nästintill heela dagen, varit ute och luftat bara i turerna till och från tvättstugan. Men åh så skönt det har varit! Har varit riktigt hemmafruaktig idag tycker jag!
Först gick jag upp och kokade ägg till mitt hjärta vid halv 12 imorse, sen hade jag tvättid klockan 12. Lite senare så ivigde jag våffelgärnet och gjorde våfflor för första gången i mitt liv.
Blev helt OK :) Gjorde efter ett busenkelt resept som jag hittade på www.arla.se .

3½ dl vetemjöl
2 msk bakpulver
4 dl mjölk
100 gram smör.

Sen tog jag även i lite vaniljsocker för att få lite sötsmak i :) Lär göras fler gånger!

Nu ikväll har vi käkat lite grillat kött, krocketer och revbenspjäll och kyckling som aldrig blev uppätet igår! Gottit!

____________________________________


Midsommarfirandet igår var mysigt :) Vi åt god mat, cheesecake och jordgubbar. Spelade kubb tjejerna mot killarna, blev lika såklart!! Sen så åkte vi hem vid 22:30 någon gång skulle jag tro.. Var helt slut och skulle köra hem vilket är ett ännu mer sömnpiller för mig! Men det gick bra =)

Så hade ju såklart världens bästa mormor stickat tröjor och strumpor till Alma och Wille!
Wille fick blått fint medans Alma fick världens sötaste flickfärg enligt mig, kommer inte på vad den heter... Som en blandning mellan rosa och orange ungefär.


Innan vår bebis kommer ska jag bannemig lära mig att sticka tröjor och strumpor också!
Får tillbringa många timmar hos mormor i veckan :)

Kommentarer
Postat av: rebecka johnsen

persikofärgad? ;D cerise?

2011-06-26 @ 19:53:18
Postat av: rebecka johnsen

persikofärgad? cerise? ;D

2011-06-26 @ 19:55:44
Postat av: Malin

Aprikos färgad var den ju!! :)

2011-06-26 @ 20:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0