Listan är lång!

Nu har jag i alla fall skrivit ner allt som ska packas ned + de sista sakerna som behöver köpas.
Får jag låna bil så blir det köpt imorrn förhoppningsvis. Sen kanske de även rear ut barnkläder nu efter midsommar och allt och då vore det ju toppen att passa på att köpa lite större kläder i strl 62!

Sen så läste jag om ett tips att det kan vara skönt att få köpt något fint till sig själv som man kan ha på sig dagarna efter BB-tiden, när man får besök och så. Det känns ju inte som en helt fel idé för en "trasig" kropp :)

Tänkte även packa två väskor, en till förlossningen och en till BB.

Förlossningsväskan:
Patientbricka, ID och journalen.
Kamera
Tofflor
Bodylotion
Schampo, balsam & duschcreme
Lypsyl
Godis, dricka
P-mynt
ev. vetekudde

BB-väskan:
Tandborstar & tandkräm
Deodorant
Sminkväska
Amningsinlägg
Amningstopp/bh, linne
Blöjor
Bindor

Wille:
3/4 bodys
2 par strumpor
2 mysdräkter
2 byxor
2 pyamas
1 filt

Mamma Malin:
1 mammaleggings
1 mjukisbyxor
3 linnen/t-shirts
2 par trosor
2 par strumpor
1 tjocktröja

Pappa Kristoffer:
1 par kalsonger
2 par strumpor
1 t-shirt
1 mjukisbralls


Kvar att köpa:
Babyskydd
amningstopp/bh + linne
Mjukisbyxor
(tänkte köpa team sportias vanliga eftersom jag vet att de sitter skönt och bra)
Rumpsalva (inotyol eller vad den heter, till bebis alltså!)
Rumptermometer
Bröstsalva

Och nu i skrivande stund så kom jag på att det vore ju perfekt med någon fin tunika som finns på rean nu, att åka hem i från BB. Lär ju inte kunna åka raka vägen hem heller så lite fin vill man väl vara!!
Allting SKA vara färdigt inom denna veckan! och vi SKA även ha hämtat resten utav vagndelen så att jag kan bädda klart och göra den fin!

Hoppas inte att jag glömt något nu :) Men i så fall är det i alla fall positivt om han kommer på utsatt datum så har jag tid att komma på vad som saknas! :)

NU ska jag börja packa!! wihuu kul!



Kommentarer
Postat av: Linda S.

Hej, ett tips jag fick på bb var att inte använda ett parfymerat schampoo/duschcreme när man duschar för det är så viktigt för de små barnen med att känna din lukt hela tiden, deras trygghet och duschar man med parfymerade grejer så tar det bort din lukt. Och man skulle vara sparsam med deo och ingen parfym alls.

2011-06-28 @ 08:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0