Syjunta!

Från att ha varit världens tröttaste hela dagen vände det jätte fort!
Fick syn på en "synjuntatråd" på familjelivs forum som gjorde mig pigg.

Med massor av tips som man kan göra under barnväntan, synd att jag inte hittade den tråden för länge sen.
Har ju haft planer att sticka en pippi tröja, strumpor osv men det har inte blivit av.

Men nu har jag hittat två nya projekt som jag verkligen vill göra!!
Det ena är en babynest och det andra är en "mormorsrutafilt".

Har även tänkt länge att göra egna bebissänglakan och snuttar (filtar).. Men inte fått tummen ur och varit på tygladan.

Men nu måste jag! Är ett super tidsfördriv ju. Så imorrn ska jag nog ta raka vägen hem till vänersborg och se om ladan är öppen, och hämta en virknål. Sen är det bara att börja :)

Kul!
Och om mormorsrutefilten inte blir klar innan bebbe kommer så är det ju perfekt att sitta o virka medans man ammar :) Urmysigt ju!



En mormorsruta för den som inte vet vad det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0