förlossningen, latensfas?, frustrerad och ledsen..

Hade egentligen inte tänkt att skriva här om när det närmar sig osv.
Men jag är så frustrerad.. Behöver få ur mig allt..

Natten den 24 Juli vaknade jag runt 2 av jobbigt brålandafolk som spelade musik och festade på torget här utanför. Kom på mig själv att jag nog sovit dåligt av den sk mensvärken..
Gick upp och kissade och när jag torkade mig så var det rosa på pappret. Så jag väckte Kristoffer och sen ringde vi förlossningen och rådfrågade. Allt verkade helt normalt.. Puh..

Kunde desvärre inte somna om, och började känna av att jag hade värkar som kom ungefär 10-15 minut, och desto närmare morgonen kom desto tätare blev dem. Och började göra väldigt ont.
Så jag väckte Kristoffer ännu en gång och ringde förlossningen som tyckte att det lät som att det var på gång. Så vi gjorde i ordning oss för att lämna Cisco, och sen åka till förlossningen.

Där gjorde vi CTG där det var ca 3-7 minuter mellan sammandragningarna.. Hjärtljuden såg fina ut.
Kollade om jag var något öppen och om tappen hade mjuknat. Det hade den men öppen var jag inte.
Så barnmorskan bad oss att gå ut och gå och komma tillbaka efter 2 timmar (ca 11:15).
Då åkte vi hem till mamma och pappa och åt frukost, och gick en liten sväng bara eftersom jag hade så ont...

Åkte tillbaka och kollade kurvan, samma som förut.
Kollade om jag var öppen.. Det var jag inte..

Varför jag är frustrerad?
Jo för att jag frågade barnmorskorna om det verkligen är på gång nu. De sade att jag var i latensfas och det kunde gå upp emot 3 dygn innan han ville kika ut. Samtidigt som de gav mig förhoppningar om att åka in ikväll igen. 
Vi fick stanna om vi ville, men risken är stor att det bara blir jobbigare att vara där i väntan....

Och nu har jag börjat tappa hoppet igen. Bebis, nu eller aldrig? 
Borde lita på barnmorskorna att han kommer inom 3 dagar, men det är svårt. 
Är jag ens i latensfas? Har fått oregelbundna värkar sen bricanylen... 

Skulle egentligen fått ut sömntablett också tyckte barnmorskorna, men när de hörde med läkaren så tyckte inte han/hon det. Det måste vara positivt?
Att tappen är mjuk måste också vara positivt väl?

Usch vad det här tär på en.. Har så ont..
Hade hellre velat att han kom i augusti bara det inte var såhär innan..

Nu har det förresten hunnit slå om till 25 Juli, vårat beräknade datum.
Vi får se om det händer något.. Men nu ska jag i alla fall försöka sova. Hoppas att det kommer att gå i alla fall.

God natt


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Oj, nu är det nära. Lycka till nu!

2011-07-25 @ 14:50:15
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0