Babyskydd

Igår bestämde vi oss till slut för att åka till Överby för att köpa babyskydd. Där hade vi trots allt Babyproffsen och Beginners att välja mellan att gå in i, och nöjde oss med babyproffsen eftersom vi hittade precis det vi ville ha + det lilla extra.
Köpte nämligen ett skydd som går att både bälta och klicka fast med en basenhet. Passar oss perfekt då jag inte har någon egen bil än och blir tvungen att bälta fast den i alla olika bilar som jag lånar. Medans vi kan ha basenheten i Kristoffers bil. Men bara ett tag till då vi håller på med bilövertalning fortfarande! Så är jätte nöjd :)


Kunde ha valt med röd "bebisdyna" också. Var svårt att välja men tyckte nog ändå att denna gråa kändes mer "behaglig".




Saker o ting är nu halvfärdiga. Väntar ju inte bebis än på några dagar/veckor så har ju god tid på mig.
Det som är kvar att göra är:
- Städa sovrummet och bädda om i spjälsängen
- Hämta resten av vagndelen hos min moster (liggdelen är bäddad)
- Lägga i det lilla extra i förlossnings och BB-väskan.
- Hålla rent och fint hemma varje dag tills bebis kommer
- Göra "matförråd". Baka bröd, göra pannbiff och köttbullar att frysa in.

Men nu är det Viktigaste klart i alla fall och det känns sköööönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0