Irriterad! - som vanligt?

Har pratat om att skaffa bil nu ändå senaste veckan. Och i helgen så kollade vi in några på blocket och skickade även mejl.
Men sen så säger mamma att fonderna/börserna (?) har gått ner hur mycket som helst nu och att vi då skulle förlora massor på att ta ut pengar nu.
Då ger jag förslaget att jag kan köpa en superduperbillig nybesiktigad bil nu och köpa en bättre sen när fonderna gått upp igen.

Men då är det tydligen för dyrt att ha/äga bil?? JAHA?
Det här var ju inte första gången ni gett mig falska förhoppningar.

Är så sjukt trött på detta nu.. Hade underlättat mitt liv något oerhört om jag bara fick köpa den där lilla skrotbilen men inte ens det nu..

Morr....

Kommentarer
Postat av: Caroline Larsson

Det är svindyrt med bil, jag betalar 7500 kr i försäkring och 2000 i skatt. Sen beror det ju på vilken bil man har, men så länge man kan leva utan bil så är det nog bra!

2011-08-09 @ 22:48:54
Postat av: Malin

Men jag ska inte äga den själv! Det får mamma eller pappa göra.. Dessutom vill jag ju komma undan billigast möjligast och ha en liten billig bil och det har vi räknat ut kostar inte så mycket.. Blir jobbigt att bo här i brålanda och inte kunna göra nånting på dagarna för att man inte har bil :/

2011-08-09 @ 23:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0